Casper Heine, Jumbo Eerbeek

“We organiseren inmiddels al sinds maart 2018 regelmatig proeverijen met Emilio. Emilio heeft onze medewerkers opgeleid. Tot en met het einde van 2019 liggen de consumentenproeverijen alweer vast. We sluiten niet uit dat er een wijnreis met onze klanten naar een van onze producenten uit voortkomt.


Wij kiezen ervoor om van wijn ons speerpunt te maken. Niet alleen omdat er belangstelling voor is, maar omdat we hiermee laten zien dat we een autoriteit op het gebied van food zijn."


"Je moet wel echt willen investeren in kwaliteit van de winkel, en betrokkenheid van de medewerkers en klanten willen betrekken en informeren.

Het is voor 100% zeker een succesvolle investering voor de lange termijn. Emilio geeft ook een belangrijke bijdrage en invulling aan de opvolging." 

 

"Als we zeggen dat we elke dag beter willen zijn, van ons vak houden, en food ons vak is, dan is een samenwerking als met Emilio onontbeerlijk. Je trekt niet alleen je wijnafdeling, je vleeswaren/kaas afdeling naar een hoger plan, maar je hele winkel. Dat gebeurt omdat , als het goed is, je op een andere wijze naar je productgroepen, de vakkundigheid van de medewerkers, en de uitstraling van de winkel aan gaat kijken. En daar zit de grote winst.”


Casper Heine, Jumbo Eerbeek

Bas Bobeldijk, Jumbo Nieuwkoop

We hebben een mooie wijnafdeling waar we eigenljik te weinig aandacht aan geven. Emilio kwam direct met een paar goede voorstellen. Eerst de medewerkers opleiden zodat ze nu zelf een goede wijnspijs combinatie kunnen maken voor de klant.


Aansluitend hebben we lokaal onze wjjnafdeling op de kaart gezet met advies aan de klanten op de vloer. Binnenkort houden we onze eerste wijnproeverij voor onze klanten, een beproefde manier van klantbeleving die we meerdere Jumbo's inmiddels toepassen.


Mede dankzij de samenwerking met Retailwijn.nl heeft onze wijnafdeling weer focus, en bieden we een leerzame en onderscheidende beleving aan de consumenten met behulp van proeverijen

Bas Bobeldijk, Jumbo Nieuwkoop

Hans Kok, Jumbo Colmschate

"Retailwijn heeft de relevante kennis over wijn en retail in huis, en weet dit perfect om te zetten naar praktische tools voor mij en mijn medewerkers. Daar krijg ik als ondernemer energie van, en dat zet mij ook weer aan het maximale uit mijn wijnafdeling te halen." 


"De proefcursus is een goede stok achter de deur om de beleving van wijn op de winkelvloer te krijgen en onze klanten mee te nemen op een wijnreis door ons schap."


"De wijnproefcursussen zijn een vast onderdeel voor mijn wijnbeleid. Daarmee bouwen we gestaag aan een groeiende groep van wijnambassadeurs".


Hans Kok, Jumbo Colmschate

Paul Bredewout, Albert Heijn Apeldoorn

Veel consumenten zijn wijnliefhebbers. Ze vinden wijn lekker, maar geven ook aan er zelf weinig van te weten. Voor het schap vallen ze vaak terug op dezelfde wijnen. Ik zie de proefcursus als een mooie manier om klanten wijn te laten beleven. Veel klanten nemen altijd dezelfde wijn, het is juist leuk om ook andere smaken te leren kennen in wijn. De proefcursus maakt de wijnavonturier in je los.”

Paul Bredewout, Albert Heijn Apeldoorn

Jeroen Nagelmaeker, Jumbo Zwolle

"Wijn is een belangrijke categrorie voor mijn supermarkt. In het najaar van 2018 zijn we weer gestart met wijnproeverijen voor klanten. In de samenwerking met Retailwijn hebben we het concept verbeterd en uitgebreid met proefcursussen voor klanten. Enkele keren per jaar kunnen klanten zichzelf aanmelden voor een intensieve avond wijnproeven. Klanten vinden het fantastisch om de verschillenden smaken van wijn zelf te ontdekken. Leerzaam en leuk voor de klanten om mee te maken."


"Top avond achter de rug! Wijn en Spijs Workshop gegeven door Emilio Saez van Eerd Wijnadvies aan klanten. Super leuk en informatief. Mooie opmaat naar onze Wijnproefavond op donderdag 22 november as.!"

Jeroen Nagelmaeker, Jumbo Zwolle

Eric van Duuren, Spar Heelsum

"Een wijnproeverij voor een groep klanten is een van de mooiste manieren om met klanten bezig te zijn. Aan een grote keukentafel in de winkel leren de deelnemers uit de buurt smaken in wijn te ontdekken. Wijn kiezen terwijl je weinig van wijn weet, kan lastig zijn. Dan is het toch fantastisch dat wij als Spar dit kunnen oplossen. Emilio Saez van Eerd biedt ons de mogelijkheid de kennis in huis te halen en te delen met onze klanten. Lekker laagdrempelig, maar tegelijkertijd ook leerzaam en praktisch Dit is wat bij mijn Spar in Heelsum past en mijn klanten waarderen dit enorm. Dit succes zal in 2019 zeker herhaald worden."

Eric van Duuren, Spar Heelsum

Reviews

Hoe denken mijn klanten over Retailwijn?


Bas Bobeldijk, Jumbo Nieuwkoop

We hebben een mooie wijnafdeling waar we eigenljik te weinig aandacht aan geven. Emilio kwam direct met een paar goede voorstellen. Eerst de medewerkers opleiden zodat ze nu zelf een goede wijnspijs combinatie kunnen maken voor de klant.


Aansluitend hebben we lokaal onze wjjnafdeling op de kaart gezet met advies aan de klanten op de vloer. Binnenkort houden we onze eerste wijnproeverij voor onze klanten, een beproefde manier van klantbeleving die we meerdere Jumbo's inmiddels toepassen.


Mede dankzij de samenwerking met Retailwijn.nl heeft onze wijnafdeling weer focus, en bieden we een leerzame en onderscheidende beleving aan de consumenten met behulp van proeverijen.


Bas Bobeldijk, Jumbo Nieuwkoop

Peter Klosse, Academie voor Gastronomie

De Academie voor Gastronomie staat voor kwaliteit van kennis op het gebied van smaak. Emilio leerde ik kennen als een gedreven category manager wijn bij Jumbo, toen hij voor het eerst bij ons een cursus Wijnspijs volgde. Sindsdien hebben we contact gehouden en is hij bij ons komen doceren.


Het is een aanwinst voor de Academie om Emilio als wijndocent te mogen hebben voor de lessen gastronoom-sommelier level 2 en de turbocursus gastheer/vrouw-cuisinier. Zijn kennis van wijn in de foodretail, geeft een bredere kijk op wijn.


De ontwikkelingen in de retail op het gebied van smaak en wijn gaan razendsnel. Foodretail en horeca komen steeds dichter bij elkaar te liggen. Emilio toont ook hierin een zeer eigen visie en het lef om zijn eigen weg te bewandelen. Emilio actief bij aan de wijze waarop we wijn- en smaakeducatie bij een breder publiek van foodprofessionals kunnen laten aansluiten.



Peter Klosse, Academie voor Gastronomie

Frank Donker, Wine buyer LFE

Voor de gehele keten streven we naar de allerhoogste kwaliteit. Dat begint bij de selectie van wijnhuizen. Veel wijnlanden ontwikkelen zich razendsnel. En als wijninkoper is het daarom fijn dat we de hulp in kunnen roepen van een wijnprofessional als Retailwijn met veel retailervaring die begrijpt wat voor ons en onze klanten belangrijk is.


Emilio heeft LFE inmiddels meerdere malen tot volle tevredenheid ondersteuning gegeven tijdens internationale wijnbeurzen. Het in kaart brengen van de wijnkwaliteiten uit nieuwe wijnlanden is aan hem goed toevertrouwd. Emilio werkt snel en zelfstandig. Hij is niet alleen gedreven om de beste prijskwaliteit op alle niveaus te selecteren maar houdt bovendien altijd rekening met de commerciële toepasbaarheid voor de Nederlandse markt.

Frank Donker, Wine buyer LFE